ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


חליטות תה חורפיות
בסוף היום כשהרגליים עייפות, הראש מתחיל לאותת שכואב לו, אין כמו שתיית חליטת צמחים כדי להשכיח את הכל... ולהירגע. החורף הגיע. גם אתם מוצאים את עצמכם בסוף יום  עם כאב ראש  שמזכיר לכם כי במשך כל היום שתיתם בקושי כוס מים אחת ? יש פתרון.

שרון דבוש-חלילי, דיאטנית קלינית ויועצת מדעית לחברת "נביעות" ממליצה על חליטות מרגיעות לחורף הקרוב ומסבירה: "בחורף אנו נוטים לשתות פחות. הסיבה העיקרית היא כנראה הירידה בתחושת הצמא. תחושת הצמא שלנו אינה רגישה במיוחד ומכיוון שבחורף הירידה ברמת הנוזלים בגוף היא איטית והדרגתית היא  אינה מעוררת את תחושת הצמא באופן שיגרום לנו לרצות לשתות."


רובנו מתקשים לשתות משקאות קרים או פושרים בחורף, חליטות צמחים יכולות להוות פתרון נהדר לשתייה חמה .
הרעיון של חליטה הוא בישול קצרצר במים רותחים. ניתן לרכוש חליטה מוכנה ואפשר גם לחלוט לבד בבית: פשוט יוצקים מים רותחים על הירק או הפרי, מכסים  ומחכים מספר דקות למיצוי הטעמים. ניתן לחלוט כל דבר כיד הדמיון הטובה.
החליטות הפופולאריות הן מצמחי תבלין כגון: נענע, לואיזה, לימונית, גרניום ,רוזמרין. 
לכל מי שמוצא את עצמו מתעצל להכין כל כוס בנפרד מומלץ בהחלט להכין מראש בתרמוס קטן ולהחזיק קרוב ובהישג יד לצד ספל אהוב. על מנת לחסוך בזמן ולא לחכות עד שהמשקה יתקרר לדרגה שניתן לשתות אותו ניתן בהחלט להכין מראש בתרמוס חליטה מרוכזת ואז לדלל אותה במים קרים לטמפרטורה הרצויה.


חליטה חמה בניחוח תפוח וקינמון

קחו תפוח עץ ( עדיף לא מסוג החמצמץ אלא מזן מתוק כגון חרמון ), חתכו לקביות, הכניסולכוס גדולה, הוסיפו קמצוצון של קינמון (לא חובה). צקו מים רותחים על תפוח, כסו את הספל ותנו לחליטה לנוח כמה דקות. אפשר לשמור בתרמוס חם. ניתן בהחלט ליהנות ולאכול גם את התפוח...
ניתן לחלוט שוב את התפוח.


חליטת ג'ינג'ר וציפורן

ברפואה הסינית ג'ינג'ר וציפורן ידועים כמחממים ומקלים במצבי הצטננות.
יש להשתמש בשורש ג'ינג'ר טרי. יש לקלוף אותו ולחתוך ממנו פרוסה בעובי 1-0.5 סנטימטר. להוסיף 2-3 גרגירי ציפורן מיובשת ולצקת מעל מים רותחים, לכסות ולהמתין מספר דקות .


חליטות פירות יבשים

הכל הולך ממשמשים, תמרים ועד חמוציות.
חליטת שזיפים שחורים מיובשים מקלה על הסובלים מעצירות ומשחררת סתימות ... לאוהבי המתוק – יש לקחת בחשבון שכל כפית סוכר מכילה 20 קלוריות.


טיפ לאוהבי התה!!!


מחקרים גילו שתה שחור או ירוק מסייע להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם, סוגי סרטן שונים ואוסטיאופורוזיס, ושומר על בריאות הפה והשיניים. מצד שני, הוא מפחית את  ספיגת הברזל בגוף ולכן לא מומלץ לשתות אותו  בזמן הארוחה, בעיקר אם זו ארוחה בשרית.
+
+

להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites