ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


מהו סגנון ההורות שלך?
בדקי מהן התגובות השכיחות שלך במצבים שונים, ותגלי מהו סגנון ההורות שמאפיין אותך.


1 כשאת ובנך מגיעים לביקור אצל סבתא, היא מכבדת אותו בג'אנק פוד וממתקים שאת משתדלת להימנע מהם בבית. את:
א. מרשה לילד לאכול.
ב. מתערבת ואומרת לחמותי "מה פתאום!"
ג. מרשה לילד לאכול את הממתקים רק כקינוח לארוחה.


2 בנך רוצה לצפות בסדרה שכתוב עליה שהיא ראויה לצפייה 'מגיל 8 ומעלה', והוא רק בן 5. את:
א. נותנת לו לראות את הסדרה.
ב. לא מסכימה, ומיד מעבירה ערוץ.
ג. מחליטה לראות את הסדרה קודם בעצמי, ואז להחליט אם היא מתאימה לו או לא.


3 הבת שלך טיפסה למגירת כלי הכתיבה, ופיזרה עפרונות וטושים על הרצפה. את:
א. עוזרת לה לסדר.
ב. כועסת ואומרת לה לנקות – ומהר!
ג. מבקשת ממנה לסדר ולא מרשה לה לקבל שום דבר עד שהכל יהיה במקום.


4 בנך שבר את האגרטל שאת הכי אוהבת והוא משקר ואומר שהחבר שלו אשם. את:
א. אומרת שלא קרה שום דבר, אבל מצטערת על אובדן האגרטל.
ב. מענישה אותו על גם על השקר וגם על שבירת האגרטל.
ג. נוזפת בו על ששיקר, ואומרת לו שאם הוא היה אומר את האמת לא הייתי צריכה לגעור בו.


5 הבת שלך רוצה לשחק עם התאומות בנות ה-14 מהדירה ממול, אבל היא רק בת 9. את:
א. נותנת לכולן לשחק יחד.
ב. אוסרת עליה ללכת אליהן.
ג. משוחחת איתה ועוזרת לה למצוא חברות בגילה.


6 הבן שלך שרט את פניו של ילד אחר. את:
א. לא עושה כלום – זה סתם ריב של ילדים.
ב. כועסת ושורטת אותו, כדי שירגיש את הכאב בעצמו.
ג. מדברת איתו על מה שקרה, ונוזפת בו, כדי להביע את מורת רוחי.


7 הבת שלך שוב שכחה לעשות שיעורי בית. את:
א. לא עושה כלום, ומשאירה את ההתמודדות למורה שלה.
ב. מענישה אותה ומטילה עליה עבודה נוספת.
ג. עוזרת לה לעשות טבלת משימות ולהמציא דרכים אחרות שיעזרו לה לזכור.


8 בנך קשקש על כל הרצפה, השולחן והכסא בעפרונות צבעוניים. את:
א. צוחקת ונותנת לו ערמת דפים לפעם הבאה.
ב. מתרגזת, מנקה הכל בעצמי ומחרימה את העפרונות האלה.
ג. מאלצת אותו לנקות את זה בעצמו, ושומרת עליו יותר בפעם הבאה שהוא מצייר.


9 בתך מתקשה ליצור חברויות בבית הספר. את:
א. מחליטה לעשות מסיבה גדולה לכל הכיתה, ומרעיפה המון מתנות על הילדים שמגיעים.
ב. חושבת שזה דווקא טוב. חברים יוצרים רק בעיות.
ג. מדברת איתה על חשיבות הנושא ורושמת אותה לחוג או פעילות שבה יהיה לה קל ליצור חברויות חדשות. 
 

10. את לא מרגישה טוב, ובנך זקוק לתשומת לב. את:
א. מתעלמת מצרכיי האישיים ומתרכזת רק בו.
ב. מתקשרת לבן הזוג שלי – הם גם הילדים שלו!
ג. מתקשרת לאמי ומבקשת שתבוא לטפל בשנינו – בשביל זה הומצאה הסבתא.


11 בתך מייללת כשהיא לא משיגה את מבוקשה. את:
א. מוותרת לה. זו הדרך היחידה להפסיק את היללות.
ב. מענישה אותה על הבכי.
ג. מבקשת ממנה להשתמש במילים במקום בדמעות ומדברת איתה על הסיבות שגורמות לה לבכות.


12 כמה כללים ותקנות יש אצלכם בבית?
א. אין לנו כללים ברורים.
ב. יש לנו כללים רבים, וכל אחד גורר תוצאות מוגדרות במידה והוא לא נשמר.
ג. יש לנו מספר כללים מצומצם, שקשורים בעיקר לענייני בטיחות, ואת שאר הכללים קובעים תוך כדי.


13 את מכינה את הלזניה האהובה עלייך לכבוד יום הולדתך, אבל בנך מסרב לאכול אותה. את:
א. מכינה משהו אחר עבורו.
ב. אומרת לו שזה מה שיש לאכול, ואם לא מוצא חן בעיניו – שיישאר רעב.
ג. קובעת את מספר הביסים שהוא חייב לאכול אם הוא רוצה לקבל פרוסה מעוגת יום ההולדת.


14 את הולכת לסופר עם הילד, והוא רוצה לקנות כל דבר שהוא רואה. את:
א. קונה לו כל מה שהוא מבקש.
ב. כועסת, לוקחת אותו ועוזבת בכעס את המקום. אני אשלים את הקניות פעם אחרת.
ג. לא מוותרת. אני ממשיכה בקניות ומוצאת דבר אחד שאני מסכימה לקנות לו.


15 האם את כועסת על הילד?
א. כמעט ולא.
ב. כל יום.
ג. פעם בשבוע.


16 איזה ערכים את שואפת להחדיר בילדייך?
א. שליטה עצמית וחופש ביטוי.
ב. משמעת וכבוד לסמכות.
ג. כבוד לאחרים ואת אמנות המשא ומתן. 

בחרי באות אותה סימנת בתדירות הגבוהה ביותר. אם בחירתך התחלקה בין שתי אותיות, קראי את שני הסגנונות.

אם ענית בעיקר א'- סגנון הורות מתירני

סגנון ההורות שאת דוגלת בו הוא הסגנון המתירני. את מתייחסת אל ילדייך כאל מבוגרים, בכך שאת מאפשרת להם להחליט החלטות בעצמם. את לא כופה חוקים על ילדייך, מה שמאפשר להם לשלוט בארוחות, בקניות ובהתנהגות שלהם בעצמם. כנראה שיש מעט מאוד דברים שמגבילים אותם בחיי היום-יום שלהם. לילדים מהסוג הזה עלולות להיות בעיות בהתמודדות עם חוקים וכללים בעתיד, ולעיתים קרובות הם מחליטים החלטות שעם תוצאותיהן הם לא מוכנים להשלים.

אם ענית בעיקר ב'-סגנון הורות סמכותי-מחמיר

סגנון ההורות שאת דוגלת בו הוא הסגנון הסמכותי-מחמיר. את דורשת הרבה מילדייך, ולא מעניקה יותר מדי בתמורה. הסביבה המשפחתית עלולה להיות נוקשה מאוד והשליטה שלך בילדים גדולה. ילדים כאלה עלולים לגדול בתחושת אובדן, כי אין מי שמדריך ועוזר להם, ולא יהיה להם הביטחון העצמי שיאפשר להם להחליט החלטות בעצמם.

אם ענית בעיקר ג'- סגנון הורות סמכותי-מתון

סגנון ההורות שאת דוגלת בו הוא הסגנון הסמכותי-מתון. את דורשת הרבה מילדייך, אך גם נותנת להם מעצמך בתמורה. את פתוחה לדיון ולמשא ומתן, ומעניקה לילדייך יציבות ושליטה עצמית. מערכת היחסים בין ההורים והילדים מבוססת על כבוד ועל שגרה. הילדים לומדים כישורים חברתיים והדימוי העצמי שלהם חיובי.



להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites