ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


האם ילדך שכלתני או יצירתי?
המוח האנושי מתחלק לשני חלקים, כשכל חלק אחראי על כישורים שונים. נטייתם של ילדים לשכלתנות או יצירתיות תלויה בצד של המוח שמנוצל לצורך עיבוד מידע, פתרון בעיות וחשיבה באופן כללי. ההמיספרה (צד המוח) השמאלית קשורה לניתוח מצבים, הגיון וירידה לפרטים קטנים, בעוד שההמיספרה הימנית קשורה לאינטואיציה, דמיון, תפיסה מוזיקלית וכישורי שפה. האם ילדך נוטה באופן טבעי למדע או לאמנות? עני על השאלות הבאות ותגלי את התשובה.

1 אילו מהדברים הבאים היה בוחר הילד שלך בתור מתנה?
א ספר תמונות חדש או קלטת וידאו.
ב צעצוע של טרקטור, מנוף או משאית.
ג הוא היה שמח לקבל את אחת משתי האפשרויות באותה מידה.


2 איזה סוג של ספר ילדך מעדיף לקרוא?
א ספרי שירים וסיפורים מצחיקים, בסגנון ד"ר סוס.
ב ספרים בחרוזים, כמו דירה להשכיר.
ג משתנה, ותלוי במצב הרוח.


3 איזו שיטה תצליח לשכנע את סרבן האוכל שלך לטעום מהארוחה?
א יצירת תמונה של פרצוף על גבי הצלחת, עם שיער מתירס, עיני עגבניות ופה מפלפל.
ב הסבר מפורט על כך שירקות טובים לבניית עצמות חזקות, תירס נותן מרץ מיידי ופירות עוזרים לשמירה על הבריאות.
ג הענקת דוגמה אישית טובה על ידי אכילת מגוון רחב של מזונות בריאים בתפריט המשפחתי.


4 מה תגובתו הראשונה של הילד, כשהוא מקבל פאזל חדש?
א הוא מתעניין בעיקר בקופסה.
ב הוא מחפש את הפינות והחלקים בעלי הצלע הישרה, ומתחיל בעבודת ההרכבה.
ג הוא מנסה להתאים את החלקים זה לזה באופן אקראי.


5 כשילדך משחק במשחק קופסה עם חברים, מה הוא בדרך כלל עושה?
א מתעלם מהחוקים, ממציא חוקים משלו, ואפילו מרמה קצת.
ב מסביר לכולם את החוקים ומצפה שהשחקנים האחרים ייצמדו אליהם.
ג מסכים עם מה שהחברים שלו רוצים לעשות.


6 את מזמינה קוסם למסיבת יום ההולדת של הילד. מה תהיה תגובתו?
א יביט בפליאה ויאמין בשמחה שיש קסמים בעולם.
ב יחקור את הקוסם איך הוא עושה כל קסם וינסה למצוא אביזרים שיחשפו את הסוד.
ג יתנדב לעזור לקוסם להדגים את הקסם.


7 אילו משחקים מעדיף הילד, כשאתם משחקים יחד?
א משחקים שכוללים התאמת צבעים, תמונות ודוגמאות.
ב משחקים שכוללים חישובים פשוטים והסקת מסקנות.
ג. הוא נהנה גם מגירויים ויזואליים וגם מגירויים מנטליים.


8 איך הילד מסתדר עם איות מילים חדשות?
א הוא נוהג להגות את המילים בקול, וממציא גרסאות משלו לכל מילה שהוא לא יודע לכתוב.
ב הוא לומד משינון ונהנה להתאמן.
ג הוא מאיית לפי האינטואיציה, ומבקש עזרה עם מילים קשות יותר.


9 מהי גישת הלמידה שהכי מתאימה לילדך?
א הוא נהנה משיטות למידה מעשית ויצירתיות, כמו משחק תפקידים, חידות וטיולים בטבע.
ב הוא מעדיף שיעורים מסודרים בכיתה.
ג תלוי באיזה נושא – הוא אוהב ללמוד מדע על ידי ניסויים, אבל מעדיף קריאה בספרי לימוד כדי לאסוף מידע.


10 הוא רוצה לעזור לך להכין ארוחת ערב, ואת נענית בשמחה. מה הוא היה מעדיף?
א להמציא פיצה משלו.
ב לבשל לפי מתכון פשוט.
ג לתת לך לבחור מה תכינו.


11 מהו משך זמן הריכוז של ילדך?
א קצר מאוד אם משאירים אותו לבד, אך ארוך יותר אם יש איתו חברים.
ב ארוך למדי, הוא יכול לשבת שעות ולקרוא או לשחק בעצמו.
ג הוא שמח לשחק בעצמו ומסתדר טוב גם עם אחרים, בתנאי שיש לו את האיזון הנכון.


12 באיזו רגל הוא בועט כשהוא משחק כדורגל?
א ימין.
ב שמאל.
ג פעם זו ופעם זו.


התשובות

בחרי באות אותה סימנת בתדירות הגבוהה ביותר. אם בחירתך התחלקה בין שתי אותיות, קראי את שני הסגנונות

אם ענית בעיקר א'-יש לך אמן קטן בבית

ילדך מראה נטייה לחשיבה יצירתית, נהנה ממשחקים ויזואליים, ואוהב לחקור הדפסים, צורות, צבעים וגדלים. נטייתו הדומיננטית היא צד המוח הימני, וסביר להניח שהוא ישגשג בסביבה לימודית שבה הוא יוכל לבטא את עצמו, וייהנה במיוחד מהפעלות שכוללות משחק תפקידים ופעילות גופנית. משך הריכוז שלו לא ארוך במיוחד, אבל אפשר למתוח אותו על ידי הצעת מגוון גדול יותר של פעילויות בנושא מסוים, במקום התעקשות על פעילות אחת בלבד. כשאתם עושים שיעורים בחשבון, הילד יבין טוב יותר אם תשתמשי בדוגמאות ויזואליות – כמו מטבעות, מסטיקים או צעצועים – במקום במספרים בלבד. אפשר לחזק את הצד השמאלי במוחו על ידי שילוב של אלמנטים לימודיים במשחקים, כמו משחק הזיכרון, למשל.

אם ענית בעיקר ב'-יש לך מדען קטן בבית

ילדך מראה נטייה לחשיבה אנליטית. הוא נהנה לגלות איך דברים עובדים, חושב על שאלות מאתגרות ומצליח בלימודיו, היות וזו סביבה שמכוונת אל אופן הלמידה וסגנון המחשבה שלו. אפשר לעודד את יכולת הלמידה שלו על ידי ניווט הפעילויות שאתם עושים יחד בבית, אל העדפותיו של החלק השמאלי – והדומיננטי – של מוחו. אפשר לעורר את סקרנותו גם במהלך הכנת ארוחה במטבח, למשל, בעזרת פלאים כמו שמן שלא מתערבב עם מים. אם מדובר בילד קטן יותר, אפשר לשעשע אותו באמבטיה, להראות לו איך קוביות קרח נמסות במים חמים, ולתת לו צעצועים שאפשר להתיז, לשפוך ולהשפריץ מתוכם מים. אפשר לפתח את הצד הימני במוחו על ידי עידודו לנסות מטלות יצירתיות יותר, כמו התאמת צבעים, המצאת סיפורים והשתתפות גדולה יותר במשחקי תפקידים.

אם ענית בעיקר ג'- ילדך נהנה משני העולמות

יש ילדים שאצלם ההבחנה בין הנטייה הדומיננטית לחלק השמאלי או הימני של המוח אינה חד משמעית, והם נהנים מהמיטב שבשני העולמות. במקרה של הילד שלך, הוא ישמח לפתור תרגיל בחשבון בדיוק כמו להמציא סיפור פרי דמיונו. הכל תלוי במצב הרוח ששורה עליו באותו רגע. ילדים מהסוג הזה נהנים מהיתרון של יחסים טובים עם חברים שכלתניים וגם כאלה שהם יצירתיים, ומתפקדים לא פחות טוב מאשר חבריהם משני הסוגים. עלייך לעודד את פעילות שני צדי המוח על ידי שילוב של פעילויות מנטליות (תרגילים פשוטים ופתרון בעיות) עם אתגרים יצירתיים (המצאת חמשירים מצחיקים על כל בני המשפחה).


להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites