ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


טיפים תזונתיים לתינוק

בשר הודו הוא מקור טוב לברזל ולשאר אבות מזון חשובים ביותר. הוא בעל אחוזי שומן נמוכים, טעמו נפלא והוא קל להכנה. חשוב ומומלץ לשלבו בתפריט היומי של פעוטות ובכלל.

אורלי פיינה, דיאטנית קלינית ומדענית ראשית חברת מטרנה

תינוקות החל מגיל 4 חודשים:

  • כאשר מכינים מחית לתינוקות, דרך נהדרת להפוך את המחית שהוכנה עבור התינוק למשביעה יותר היא עיבוי באמצעות הוספת כף או שתיים של דייסה לתינוקות המעושרת
    בברזל או בעזרת מעיכת ביסקוויט לתוך המחית
  • בשר הודו הוא מקור טוב לברזל ולשאר אבות מזון חשובים ביותר. הוא בעל אחוזי שומן נמוכים, טעמו נפלא והוא קל להכנה. חשוב ומומלץ לשלבו בתפריט היומי של פעוטות ובכלל.
  • אבוקדו עשיר בשומן. רוב השומן באבוקדו הוא שומן חד בלתי רווי, כלומר שומן טוב.
  • להורים שכבר החלו להאכיל את ילדיהם בדגים, מומלץ להעדיף דגי מים עמוקים כגון סלמון, מקרל, הליבוט. כולם עשירים בחומצות שומן מסוג אומגה 3, החיוניות להתפתחות תקינה של מערכת העצבים, המוח והראייה ותורמות לחיזוק מערכת החיסון.


מגיל 7 חודשים:

  • דלעת – הדלעת משמשת מקור טוב לויטמין B3, E. היא עשירה מאוד בויטמין A, בטא קרוטן וסיבים תזונתיים.
  • אפונה – אפונה ירוקה היא מקור טוב לויטמין B2, ניאצין, מגנזיום, נחושת, ויטמין K, מנגן וסיבים תזונתיים.
  • שיבולת שועל- שיבולת שועל היא דגן מזין ביותר. היא עשירה בפחמימות מורכבות ובשומנים בלתי רווים. בעלת תכולת חלבון גבוהה ומגוון מינרלים וויטמינים.
  • בטטה – ערכה התזונתי של הבטטה עולה על הערך התזונתי של תפוח אדמה. הבטטה משמשת מקור טוב לסיבים תזונתיים, היא מכילה כמויות גדולות של בטא קרוטן ויטמין A ו- ויטמין C.
  • כוסמת – הכוסמת הינה עשירה בחלבון, בויטמין B, ויטמין E וברזל. הפחמימות המורכבות שבה מכילות סיבים תזונתיים בריכוז של 15%. בכוסמת תכולה גבוהה של חלבון איכותי 13-18% והיא מכילה את כל ה-8 חומצות האמינו חיוניות.
  • ישנם רכיבי מזון החשובים לגוף שהופכים להיות זמינים יותר בעקבות בישול, דוגמא לכך היא העגבנייה. ככל שהיא מבושלת יותר כך החומר שנמצא בה ונקרא ליקופן הופך להיות זמין יותר לגוף. הליקופן הוא פיגמנט שנותן את הצבע האדום לעגבניות, לאבטיח ולאשכולית אדומה. יש לו גם יכולות אנטיאוקסידנטיות, כלומר מונעות חימצון – הוא מונע תהליכים חימצוניים שליליים בגוף ועשוי לעזור במניעת מחלות.

 

 

 

להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites