ריקי לוי דינר

ריקי לוי דינר

טור אישי על הורות, זהות, נשיות, וכל מה שנוגע בבטן הרכה שלנו.

לכניסה



עוד באו-מאמא


מיתוסים על תזונת האם המניקה
נשים רבות עומדות  בפני דילמה האם להניק או לא. מצד אחד הן מחכות לרגע בו הן תחזורנה למידותיהן  טרום ההיריון ומצד שני, קיים הרצון הטבעי להניק. תזונה נכונה בזמן ההנקה יכולה לתת מענה הן לבריאותו של העולל והן לשמירה על משקל תקין של האם.
מירית קרקובסקי – דיאטנית קלינית ממלב"י-המרכז  לטיפול בהשמנת יתר מקבוצת אסיא מדיקל

יתרונות ההנקה לתינוק הינם רבים: חלב אם, הינו התזונה האופטימאלית המכיל את כל מרכיבי המזון  שהתינוק זקוק.הנקה מחזקת את מערכת החיסון של התינוק, מגנה בפני אלרגיות וחוסר סבילות למזונות,מפחיתה סיכון להשמנה בעתיד,ההנקה מגנה בפני מחלות דלקתיות במערכת הנשימה.
בנוסף, מחקרים מראים התפתחותם קוגניטיבית טובה יותר אצל תינוקות יונקים.הנקה מסייעת לאם לקדם ירידה במשקל באזור הירכיים. ההנקה מורידה סיכון לסרטן השד וסרטן הרחם, משפרת צפיפות העצם, חוסכת זמן וכסף בהכנה וקניית הפורמולות ומחזקת את הקשר בין האם לתינוקה.


ניפוץ מיתוסים על תזונה בעת הנקה:


אם מניקה צריכה לאכול בשביל שניים, בירה משפרת את תפוקת החלב, שקדים מעשירים את חלב האם, ואסור לצרוך קטניות כי הן גורמות לגאזים אצל התינוק/ת.


לא צריך לאכול בשביל שניים, אך חשוב להדגיש שאם מניקה צריכה לאכול יותר מהרגיל, הספרות הרפואית ממליצה תוספת של כ-300 עד 400 קלוריות ליום ובאופן כללי לא פחות מ-1800 קלוריות ביום.
בירה  שחורה ושקדים אינם מגבירים ייצור חלב, שקדים תורמים לתצרוכת הסידן אך גם קלוריות (100 גר' שקדים = כ-600 קלוריות).


לא ניתן לרדת במשקל בזמן הנקה


ניתן לרדת במשקל בזמן ההנקה, אך חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת, לרדת במשקל בהדרגה כ-1-2 ק"ג בחודש.
ירידה הדרגתית במשקל ותזונה מאוזנת לא תסכן את תפוקה ואיכות החלב.
חשוב שהתפריט יהיה מגוון, יש צורך לצרוך מכל קבוצות המזון  (קבוצת הדגנים והלחם,מוצרי חלב,בשר,דגים – עד פעמיים בשבוע,פירות וירקות).
חשוב להקפיד על שתייה מרובה במשך היום,מים,לפחות 10-12 כוסות ולהימנע משתייה מתוקה.


אין לשתות קפה בזמן הנקה
 

רצוי אמנם לצמצם את שתיית הקפאין, אך אין צורך להתנזר מקפה, ומדי פעם ניתן לשתות מעט אלכוהול, בכמות קטנה ואחת למספר ימים.
בכל מקרה מומלץ לעשות זאת לאחר הנקה ולא לפניה.


מזונות של האם גורמים לכאבי בטן לתינוק


יתכן כי מספר מזונות בתפריט האם עלולים לגרום לכאבי בטן וגזים אצל התינוק, אין הוכחות מדעיות חד משמעיות לגבי מזון המגביר כאבי בטן אצל התינוק, אך אם הינך חושדת שתינוקך רגיש למזונות מסוימים בתפריט שלך, הימנעי מאכילתם בתקופת ההנקה.


אסור לעשות פעילות גופנית בזמן הנקה


שישה שבועות לאחר הלידה, ניתן לחזור לפעילות גופנית, וזאת לאחר התייעצות עם הרופא. אפשר להתחיל לצעוד עם העגלה, פעילות המשפרת את מצב הרוח, מרגיעה את התינוק/ת ושורפת שומנים.
שימי לב! ידוע כי פעילות גופנית משנה את טעם החלב. יש תינוקות שהדבר מפריע להם. אם תינוקך מסרב לינוק או מגיב באופן לא צפוי בהנקה שלאחר פעילות גופנית, נסי לתכנן את זמן הפעילת כך, שיהיה מרווח בן שעה לפחות בין הפעילות הגופנית וההנקה הבאה.


לסיכום:

להוסיף תגובה
שם
דואר אלקטרוני
נושא
תוכן

כל תמונה היא סיפור 

*לכניסה לגלריות לחצו כאן

 

 

עוד באו-מאמא

 

ידיים, משפחה, ניוזלטר או-מאמא

ניוזלטר שבועי

אחת לשבוע מקבלים חברי מועדון O-mama ישירות לתיבת המייל שלהם, ניוז לטר הכולל מגוון תכנים בנושא משפחה והורות.

*ההרשמה חינם.

לכניסה לחצו כאן 

 

הרשמה לניוזלטר או-מאמא

שם פרטי
משפחה
דוא"ל
Powered by Artvision | Truppo Websites